back/to/school

tillbaka till skolan. på måndagar har vi endast en lektion (iaf jag och de andra som inte har språkval och som inte går textil). sjukt skönt. dock så var denna lektion kortare än vanligt eftersom vi inte har fått våra datorer än och våra lektioner är beroende av det.

började 11:15 och slutade 12:00. satt på centralen och vänta på att tåget skulle komma. eftersom jag suttit där så länge så glömde jag helt bort att "aktivera" mitt pendlarkort innan jag gick på tåget. fick panik och fråga en konduktör vad jag skulle göra och han svarade tjurigt att jag var tvungen att betala då eller göra det i flemingsberg. stressad sprang jag ut på perrongen, men vart sjutton höll dom blå maskinerna till? jag sprang fram till en ung (och mycket trevligare) konduktör och fråga vart dom fanns, men han såg inte heller någon och sa att jag skulle kliva på i alla fall och att han skulle fixa det.

en annan konduktör kom och frågade alla efter biljetter och där satt jag som ett fån och bet på naglarna av nervositet (tönt!). preciiis i sista minuten kom den yngre konduktören fram till mig och bad om biljetten, jag gav mitt kort till honom och han låtsades kontrollera att jag hade "aktiverat" det. han gjorde min dag. jag satt bara och log.

nu ska jag vila. är alldeles slut. mina ögon slocknar i vilken sekund som helst....
laaater

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0