when.apple.and.blackberry.were.just.fruits.

Sitter just nu och kollar på Alla vi barn i Bullerbyn och drömmer mig tillbaka till när man var liten.
Allt var så enkelt. Ens största bekymmer var vilket godis man skulle köpa på fredagen då man skulle kolla på Disneydax som för övrigt var veckans höjdpunkt. Att varje fredag äta middag med familjen, sedan duscha och hoppa i flanellpyjamasen och mysa framför Disneydax var det mysigaste och absolut bästa jag visste.

Minns hur jag, Lovisa och Olivia också ville ha ett snöre mellan våra fönster så vi kunde brevväxla, precis som Barnen i Bullerbyn. Minns hur min högsta dröm var att jag skulle få en dotter när jag blev vuxen som skulle heta Kerstin. Minns när jag och Lovisa skulle åka med våra kickbikes och ragga killar. Jag, i mina nyinköpta och då snygga solglasögon ramlade och slog upp hela kinden samt förstörde mina solglasögon. Minns hur vi på somrarna körde "kotten" och hur jag och Olivia hade på oss solglasögon och kunde för allt i världen inte förstå hur Lovisa och hennes syster kunde veta vilka kort vi hade på handen. Minns hur jag och Lovisa försökte komma på ett hemligt språk så vi kunde prata skit om andra när dem var med.

Det var tider det.
Eller vad säger ni, Lovisa och Olivia?



Kommentarer
Postat av: Olivia

Ja du det va goooda tider! Kinda miss it.. <3

2010-10-30 @ 23:33:25
URL: http://oliwiaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0