ett.kaos.utan.slut.

å herre gud...
jag vet inte vart jag ska börja. min dag har varit kaotisk från början till slut.
det startade imorse när jag skulle till skolan. tåget blir en timme försenat. när jag ska hem från skolan är tåget inställt, nästa tåg går om två timmar. har glömt plånboken hemma så går bara runt, runt, runt i Stockholms stad. när nästa tåg ska gå så är det samma visa igen - tåget är försenat samt smockfullt. det var människor precis överallt!

frusen som jag är tappar jag upp ett bad och J gör mig sällskap. När vi känner oss klara duschar vi av oss, varmt och skönt! J kliver ur badkaret och säger "det är översvämmning, emma". "jo, visst. säkert", svarar jag och skrattar. Men när jag ställer mig på golvet så försvinner mina fötter. Öppnar dörren och utanför är det fullt med vatten. känner hur paniken börjar komma. ropar på pappa att det är översvämmning och pappa kommer springandes upp. KAOS!

mamma säger åt mig att hämta en handduk, men den enda handduk jag kan hitta fort är den som skymmer min kropp. Sliter av mig den. Naken sitter jag sedan och försöker få bort så mycket vatten som möjligt. Hämtar en, två, tre, åtta handdukar och försöker få bort allt vatten. På några sekunder är golvet uppbrutet. Ytterligare några sekunder senare hör pappa hur vattnet droppar på det nybyggda taket på nedervåningen. Borrar hål. Det droppar vatten. Samtal rings. Två ledsna ungdomar försöker förstå hur allt kunde gå så snett. Vi försöker göra allt för att undvika fler vattenskador.

När vi väl känner att vi gjort allt vad vi kunnat sätter vi oss och äter mat. Sedan sitter vi och skrattar med blandade känslor åt hela situationen då helt plötsligt en ljusstake spricker och faller ner på golvet. Vad händer härnäst? Jag vågar fasiken inte lämna huset ikväll, någon vill mig inte väl, that's for sure!










Kommentarer
Postat av: emma

hahahaha fyfan vilken dag! :D

2010-12-05 @ 12:16:01
URL: http://emmawaalderlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0