om.mig.

Mitt namn är Emma Seger. Jag är en 17 årig tjej från Katrineholm. Jag bor på söder i ett gult hus med min familj: mamma, pappa, lillebror, storebror och hund, och har gjort det sedan 14 år tillbaka. Som liten var jag go' och gla' (ungefär samma sak som tjock och lycklig). Mina bästa vänner var Lovisa, Olivia och Lisa, och det är några jag fortfarande umgås med, efter vissa uppehåll. Det bästa jag visste när jag var liten var att ha fredagsmys med familjen, gå på gymnastik och leka med kompisar.



När jag var 8 år gammal fick jag en lillebror som kom att heta Felix, jag var så otroligt lycklig då! Minns hur jag sprang ut på gatan när Olivia & hennes mamma var påväg hem och ropade "jag har fått en lillebror!!!!". så sött. Jag var väldigt glad samtidigt som jag var väldigt ärlig (på gott och ont) och kavat. Minns t.ex. när vi var och badade hur några äldre killar tog min storebrors leksaker ifrån honom, vilket jag såg. Eftersom Jocke inte vågade ta tillbaka dem så gick jag, liten och rultig, fram till killarna och sa åt dem att det faktiskt var min storebrors saker, tog de ifrån dem och gick! så typiskt den mig, som liten...



År 2007 träffade jag Jonatan. Han är min absolut bästa vän, andra halva och pojkvän. Han är superbra!
Idag går jag andra året på Designgymnasiet i Stockholm och trivs väldigt bra och har träffat många fina människor. Tyvärr så har mitt val av skola gjort att jag tappat många vänner här i Katrineholm, och det är väldigt trist. Men min allra bästa vän, Lovisa, har jag kvar. Vi har hållt ihop sen 3-års ålder och några ändringar på det skulle jag absolut inte önska. I somras gjorde jag ett smart val, jag sökte jobb på Djulö Strandcafé och fick på köpet tillbaka min vän, Olivia, vilket jag är otroligt glad för idag. Hon är bra på alla sätt och vis.



Jag har stora framtidsplaner samtidigt som jag försöker leva i nuet. Jag tycker att man måste sätta upp lite mål i livet och ha drömmar så att det finns någonting att sträva efter. Jag skulle vilja bli inredare eller inredningsarkitekt, samt öppna en egen butik. Men vart, när och hur vet jag inte. Än...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0