med.glimten.i.ögat.

- mamma, är du bra på ekonomi?
- ja, jag är ganska bra på sånt ja.
- okej, men kan du hjälpa mig med det här.... jag förstår inte riktigt.
- ja, men vad vill du ha hjälp med då?
- ja men.... vet du vad inflation är?
- ja. men jag kan inte riktigt förklara det.
- men riksbanken då?
- samma där.
- okej, du var ju verkligen duktig på de där med ekonomi....
- ja men ekonomi är ju så brett. jag vet vad det är men jag vet inte riktigt hur jag ska förklara så att du ska förstå. men det där med inflammationen.....
- okej. jag vill inte ha din hjälp.

tacka fan för att Vad varje svensk bör veta finns.

Kommentarer
Postat av: haha

inflation är när pengarna blir mindre värde genom att det blir mer pengar ;) alltså det trycks mer pengar och då blir de mindre värda !

2010-04-19 @ 22:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0