långt.blev.längre.

har haft en mardrömsdag idag.

försening på morgonen vilket gjorde att jag missa halva första lektionen. trist.
på hemresan gick allt galant fram till Gnesta. observera att jag tog tåget kl. 14:25
"mina damer och herrar, vi har stannat här i Gnesta p.g.a. att en olycka inträffat på spåret i Katrineholm. vi beräknas kunna rulla igen tidigast om en timme".
redan där kände jag för att gråta.
efter att ha stått i Gnesta i ungefär 2 timmar så rullade vi vidare till Flen.
"vi står stilla här i Flen p.g.a. olyckan i Katrineholm som medfört tågkö, vi hoppas att få rulla igen om några minuter."
puh... skönt!
"jahapp, det är föraren som talar. jag har försökt att få kontakt med ledningen, men dem verkar ha fullt upp så det ser ut som att vi får stå här ett tag till. men jag ska fortsätta ringa så att vi så fort som möjligt får reda på när vi kan rulla vidare."
försöker bita ihop. tänka positivt. misslyckas...

efter att jag suttit på det förbannade tåget i fyra och en halv timme så gav jag upp, ringde pappa och dog av svält. sträckan som vanligtvis tar en timme och 15 minuter tog idag mer än dubbelt så lång tid. jag gjorde nog rätt i att ringa pappa. (hoppas att den personen som hoppade framför tåget hade en bra anledning).

så. nu har jag avreagerat mig lite. nu ska jag sova. ska med sextåget imorgon. puh....
och förresten,  idag firar jag och jonatan 2 år och 6 månader. sweet. grattis till oss! ♥
GODNATT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0