scary

kom hem från skolan idag. skulle precis hämta boken och lägga mig och läsa när det ringer på dörren.

- jocke, väntar du på någon?
- nej..

jag går och öppnar och utanför står en man i 35-40 års åldern. han är kort, spinkig och är stiligt klädd. han frågar mig om jag pratar engelska och jag svarar nej. sedan frågar han om mina föräldrar är hemma och ifall dom pratar engelska. jag drar en vit lögn och säger att dom är hemma. sedan ställer han den konstigaste frågan. han frågar om jag har ispåsar hemma. nej svarar jag och stänger igen dörren.

senare ser jag hur han och en annan man går omkring vid alla hus på våran gata och plingar på. jag ringer till pappa och säger att de var en skum öststatare som går omkring och frågar efter ispåsar. pappa berättar för sin chef och dem ringer till polisen. hellre ringa en gång för mycket än en gång för lite. poliskvinnan ringer hem och pratar med mig. hon vädjade till mig att inte öppna ifall de kommer någon okänd och plingar på igen. förmodligen var deras tanke att jag skulle gå och kolla ifall jag hade ispåsar så att dom kunde tränga sig in, sno åt sig allt dem var ute efter och sedan dra. skumt.. senare hade p och k varit ute och kikat lite i kvarteren och sett ett par öststatare åka runt i en pick-up och kollat i  kvarteren runtomkring. så, öppna inte dörren säger jag bara.

/e'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0