it's not easy to be human

blev en rejäl sovmorgon för min del. gick inte upp förrän klockan slog elva. inte illa för att vara mig! förr kunde jag sova till två om jag var trött, men nu är det en väckarklocka inom mig som säger åt mig när det är dags att gå upp.

åt lite frukost och sedan bytte jag om till träningskläder och åkte med mamma när hon skulle lämna lillebror hos en kompis. vi ställde oss lite kostigt för vi tänkte "det här går ju på några minuter bara" så vi sket i parkeringen, den fick bli som den blev. vi gick in till felix kompis och babblade. helt plötsligt hade vi varit där i 45 minuter och babblat bort tiden. när vi kommer ut till bilen igen sätter vi oss i den, men upptäcker snart att det sitter en vit lapp under vindrutetorkaren. vi åker sakta, sakta för att försöka se vad det står på lappen. när vi kommer till gymet skyndar jag mig ut och läser lappen

"kan ni vara vänlig att inte parkera mitt på gatan nästa gång då vi inte kommer fram till vår ruta? Mvh grannar"

lite kul var det allt. typiskt surkärringar som bor i kedjehus :)

träningen gick i alla fall galant. det blev hårdträning i 80 minuter. först sprang/gick jag i 45 minuter, sedan blev det styrka resten av tiden. när jag kom hem hoppa jag in i duschen, gjorde iordning mig och åkte till affären och handla med mamma och felix. ikväll är det felix som står för maten. det blir "halv sju hos felix". vi ska poängsätta maten och allt, haha. älsklingen kommer även hit och äter med oss, så ska han nog stanna här över natten :)

menyn för idag ser ut ungefär såhär;
förrätt - felix á la hemligt
varmrätt - lasagne
efterrätt - glass och "fruktstund" (fruktsallad)

intressant...
/e'


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0